اداره اقامه نماز حرم مطهر رضوی در ابتکاری جدید، ائمه جماعت مساجد و مراکز فرهنگی مشهد و حومه را به‌منظور اقامه نماز جماعت و هم‌اندیشی در این بارگاه منور، دعوت کرده است.

 حرم مطهر رضوی، میزبان ائمه جماعت مساجد برای اقامه نماز جماعت و هم‌اندیشی

حجت‌الاسلام بینا باجی، رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: نماز، ستون دین و از مهم‌ترین واجبات الهی است که در قرآن کریم نیز به طور مکرر بر آن تأکید شده است.
وی افزود: ازآنجاکه نماز، رابطه مستقیم انسان با خدای متعال را برقرار می‌کند و زمینه‌ساز انس و الفت با معبود را فراهم می‌آورد، همواره موردتوجه بزرگان دین و اولیای الهی بوده است.
حجت‌الاسلام بیناباجی با اشاره به نقش مساجد در ترویج فرهنگ نماز، اظهار داشت: مساجد به‌عنوان خانه‌های خدا، همواره در ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در جامعه نقش محوری داشته‌اند و ائمه جماعت نیز در این زمینه رسالت خطیری بر دوش دارند.
وی با بیان این که حضور ائمه جماعت مساجد در حرم مطهر رضوی فرصتی مغتنم برای بهره‌مندی از تجربیات و انتقال آموزه‌های نماز به‌منظور ارتقای کیفیت اقامه نماز در مساجد و جوامع محلی خواهد بود، تصریح کرد: در این راستا، ۵ مکان در حرم مطهر رضوی به‌منظور اقامه نماز جماعت توسط ائمه جماعت مساجد اختصاص‌یافته است.
رئیس اداره اقامه نماز حرم مطهر رضوی با دعوت از ائمه جماعت مساجد و مراکز فرهنگی مشهد و حومه برای حضور در این برنامه، خاطرنشان کرد: علاوه بر اقامه نماز جماعت، نشست‌های هم‌اندیشی نیز با حضور ائمه جماعت برگزار خواهد شد تا ضمن تبادل نظر و تجربیات، راهکارهای نوین برای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه ارائه شود.
وی همچنین این برنامه را فرصتی مناسب برای ائمه جماعت دانست تا با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و اظهار ارادت به آن حضرت، فیوضات معنوی این مکان مقدس را کسب کنند. گفتنی است، این برنامه باهدف تقویت و ارتقای کیفیت اقامه نماز در مساجد و جوامع محلی، از طریق بهره‌مندی از تجربیات و آموزه‌های نماز در حرم مطهر رضوی، برگزار می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.